UPDATE CORONA-MAATREGELEN

FOCUS ST MET TRACK PACK AANGEKONDIGD

27/09/2022
  • Ford kondigt een instelbaar Track Pack aan voor de Focus ST, en biedt afstelbare prestaties aan op het circuit voor echte autoliefhebbers. Verstelbaar KW Automotive veersysteem, oversized Brembo-remmen en wielen met lage massa vullen het 2,3-liter EcoBoost vermogen van 280 pk aan om de dynamiek te verbeteren. Track Pack is verkrijgbaar voor de vijfdeurs met handgeschakelde zesversnellingsbak, styling upgrades aan het exterieur, naast de nieuwste generatie Focus ST Ford Performance Seats.

  • Ford Focus ST onderweg voorkant
  • Echte autoliefhebbers kunnen nu de prestaties van hun Focus ST nog verder opvoeren met een nieuwe Track Pack optie voor de nieuwste generatie hot-hatch.

    De Track Pack is ontwikkeld door Ford Performance en uitgebreid getest op Ford testterreinen en op het beroemde Nürburgring Nordschleife track in Duitsland, en is exclusief verkrijgbaar voor de vijfdeurs hatchback-variant met handgeschakelde zesversnellingsbak, voor een optimaal gewicht en betrokkenheid van de bestuurder.

  • Als aanvulling op de acceleratie van 0-100 km/u in 5,7 seconden en de topsnelheid van 250 km/u geleverd door een 280 pk sterke 2,3-liter Ford EcoBoost-benzinemotor,1 kan de bestuurder met het nieuwe Track Pack zijn of haar reactievermogen tijdens het rijden verfijnen dankzij een instelbare KW Automotive schroefophanging systeem en de lichtmetalen velgen met verminderde massa.

  • Ford Focus ST onderweg voorzijde
  • Bovendien versterkt het Track Pack de remkracht met 363 mm remschijven voor en Brembo remklauwen. Een op maat gemaakte bandenspecificatie helpt ook de tractie te optimaliseren voor ultieme reactievermogen.

    Het Focus ST Track Pack is vanaf vandaag te bestellen in Oostenrijk, België, Tsjechië, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Portugal, Roemenië, Spanje, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk, met de eerste leveringen van met Track Pack uitgeruste auto's in november.


  • "Ons nieuwe Focus ST Track Pack combineert high-end technische componenten om de hothatch echt geschikt te maken voor liefhebbers," zegt Stefan Muenzinger, manager, Ford Performance, Europa. "Verstelbare ophanging, enorme remmen en gripvaste banden helpen bij het optimaliseren van prestaties, carrosserieregeling controle en duurzaamheid van het circuit voor maximaal plezier - en dat is waar het bij deze auto om draait."


  • Track-ready prestaties en controle

    Het Track Pack is samen met motorsportspecialisten KW Automotive ontwikkeld. Het ophangingssysteem met roestvrijstalen behuizingen voor dempers kunnen in 12 stappen worden afgesteld voor de opwaartse respons, en in 16 stappen voor het terugveren. Met deze twee standen kunnen regelmatig op circuitdagen de wielophanging van hun Focus ST nauwkeurig afstellen en zelfs de prestaties aanpassen naar hun favoriete circuit.

  • Ford Focus ST op de weg
  • De dempers werken samen met speciaal poeder-gecoate veren die tot 50 procent stijver zijn en de rijhoogte met 10 mm verlagen in vergelijking met de standaard Focus ST.

    Het zwaartepunt wordt hierdoor verlaagd en de carrosserie rolt minder, zodat de bestuurder sneller van richting kan veranderen. Bestuurders kunnen de vering nog eens tot 15 mm verlagen, indien de lokale wetgeving dit toestaat.


  • Ford Focus velgen close-up
  • De vloeiend gevormde, 19-inch lichtmetalen velgen worden vervaardigd via een proces waarbij de aluminiumlegering verdicht wordt om de treksterkte te behouden en de schokbestendigheid te verhogen, terwijl minder materiaal wordt gebruikt voor een lichtere legering.

    Het resultaat: velgen die 10 procent lichter zijn dan standaard en sneller van verticale richting kunnen veranderen, wat het bandcontact en de grip verbetert voor optimale acceleratie, remmen en bochtenwerk.

  • De wielen worden aangevuld met op maat gemaakte, voor grip geoptimaliseerde Pirelli P Zero Corsa-banden voor compromisloze prestaties op het circuit en op het droge. Ook de remprestaties zijn verbeterd. De diameter van de voorschijven is 10 procent groter dan de standaardversies van 330 mm, in combinatie met Brembo vaste vierzuigerremklauwen om de grip te verbeteren en een groter oppervlak om warmte sneller af te voeren, waardoor de door warmte veroorzaakte verzwakking tijdens langdurige circuitsessies wordt verminderd.


  • Scherpere bediening. Scherpere styling.


    Het unieke Track Pack zorgt voor een nog opvallender uiterlijk na de introductie vorig jaar van een gedurfder exterieurdesign dat het high-performance karakter van de Focus ST verder benadrukt.

    De ST-exclusieve achterspoiler, achterdiffusor en voorbumpervleugels zijn allemaal afgewerkt in opvallend hoogglans Agate Black, ongeacht de carrosseriekleur. Alle drie de elementen leveren passieve aerodynamische effecten, waardoor de downforce en de stabiliteit worden geoptimaliseerd.

  • Ford Focus ST wiel en remklauw
  • Het dak van de Focus ST Track Pack, de grille aan de voorzijde en de buitenspiegelkappen, zijn eveneens afgewerkt in hoogglans Agate Black. De lichtmetalen velgen komen in en soortgelijk hoogglanzend zwart effect, terwijl de remklauwen zijn afgewerkt in een krachtig rood.

  • Andere exclusieve exterieurdetails zijn subtiele zwarte contouren voor de ST-logo's (in plaats van het standaard chroom), en opvallende carrosseriekleuren: Agate Black, Fantastic Red, Frozen White, Magnetic en het ST-exclusieve Mean Green.


  • Interieur

    Ford introduceerde vorig jaar ook volledig nieuwe interieurkenmerken voor de Focus ST, waaronder intern ontwikkelde Ford Performance-stoelen, welke Focus ST Track Pack bestuurders nu volledig kunnen benutten voor maximale ondersteuning en comfort op het circuit.

  • Ford Focus ST grill
  • Geavanceerde interieurtechnologieën omvatten ook een 13,2 inch centraal touchscreen, met een intuïtieve interface waarmee bestuurders nooit meer dan een aanraking of twee verwijderd zijn van elke toepassing, informatie of bediening die ze nodig hebben.

    De 2,3-liter EcoBoost-benzinemotor van de Focus ST levert een vermogen van 280 pk bij 5.500 t/min en een kracht van 420 Nm bij 3.000 t/min tot 4.000 t/min, ondersteund door een twin-scroll turbocompressor met anti-lag technologie.


  • De prestaties worden verhoogd met functies als flat-shifting, waarbij het gaspedaal wordt opengehouden wanneer de koppeling wordt ontkoppeld tijdens het opschakelen, alsook en een innovatief elektronisch differentieel (eLSD) dat de koppelingen hydraulisch activeert om tot 100 procent van het beschikbare koppel te herverdelen naar het wiel met de meeste tractie, om wielspin tegen te gaan. Dit werkt sneller en nauwkeuriger dan een mechanische LSD: het systeem past de koppel preventief aan op basis van input van motor- en voertuigsensoren.

    Bestuurders kunnen ook gebruikmaken van de selecteerbare Drive Modes2 om eLSD, throttle mapping, elektronische stuurbekrachtiging en elektronische stabiliteitscontrole (ESC) aan te passen naar de rijomstandigheden. Tot slot biedt een Track-modus scherpere reacties en vrijheid binnen het ESC-systeem voor maximale feedback en betrokkenheid van de bestuurder.



# # #

1 Ford Focus ST 280 pk 2,3-liter EcoBoost, handgeschakelde zesversnellingsbak gehomologeerde CO2-emissies 180-189 g/km WLTP en gehomologeerde brandstofefficiëntie 7,8-8,3 l/100 km WLTP. De opgegeven WLTP brandstof-/energieverbruiken, CO2-emissies en elektrische actieradius zijn bepaald volgens de technische eisen en specificaties van de Europese verordeningen (EG) 715/2007 en (EU) 2017/1151, zoals laatstelijk gewijzigd. gewijzigd. De toegepaste standaardtestprocedures maken een vergelijking mogelijk tussen verschillende voertuigtypen en verschillende fabrikanten.

2 Bestuurdersondersteunende voorzieningen zijn een aanvulling op en geen vervanging van de aandacht, het beoordelingsvermogen en de behoefte van de bestuurder om het voertuig onder controle te houden.


Nieuws

Promoties

Bekijk hier de laatste promoties

Nieuws

Bekijk hier het laatste nieuws



Beoordelingen